Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwarki Google

Widoczność w wyszukiwarce Google jest kluczową częścią każdego biznesu ecommerce. Aby klienci mogli znaleźć Twój sklep, produkty i markę, Google musi je zaindeksować i pokazać w wynikach wyszukiwania. Tu właśnie w grę wchodzi SEO i pozycjonowanie Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces optymalizacji witryny w taki sposób, aby pojawiała się ona wyżej w wynikach wyszukiwania Google dla odpowiednich słów kluczowych. Wyszukiwarki biorą pod uwagę kilka czynników przy ustalaniu rankingu stron internetowych dla danych słów kluczowych. Dlatego sprzedawcy e-commerce muszą zoptymalizować swoją witrynę i strony produktów tak, aby wyszukiwarki mogły je odpowiednio indeksować i rozumieć. Jeśli chcesz, aby Twoja marka e-commerce i sklep internetowy dotarły do większej liczby klientów, oto jak możesz zoptymalizować swój sklep internetowy pod kątem wyszukiwania Google.

Zainstaluj Google Search Console

Google Search Console to bezpłatna usługa oferowana przez Google, która pomaga monitorować wydajność witryny i śledzić działania SEO. Dzięki Search Console możesz sprawdzić wydajność swojej witryny, śledzić swoje działania SEO i wprowadzać poprawki, aby zwiększyć jej widoczność. Konsoli Wyszukiwania Google można również użyć do śledzenia danych o produktach. Pozwoli Ci to śledzić, jakie kanały danych są dostępne dla Twoich produktów, i pomoże Ci sprawdzić, czy mają one pozytywny wpływ na Twoje SEO. Na przykład, jeśli wdrożyłeś filmy o produktach, które są hostowane w serwisie YouTube, będziesz mógł sprawdzić, czy mają one pożądany wpływ na SEO. Google Search Console to narzędzie niezbędne dla każdego biznesu ecommerce. Dzięki niej możesz monitorować swoje działania SEO i śledzić, jak Twoja witryna radzi sobie w wynikach wyszukiwania.

Właściwe pozycjonowanie strony produktu

Strona produktu jest jedną z najbardziej kluczowych części każdej witryny ecommerce. Jest to strona, na której możesz przedstawić cechy produktu, korzyści i wartość, dostarczając szczegółowych informacji o produkcie. Jest to również strona, na której Google może lepiej zrozumieć produkt. Optymalizując stronę produktu, możesz zwiększyć widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Prawidłowy układ strony produktu powinien zawierać:

  • Tytuł produktu
  • Zdjęcie produktu
  • Opis produktu -
  • Specyfikację produktu
  • Cenę produktu
  • Kategorie produktu
  • Opinie o produkcie -
  • Adres URL produktu
  • Umieszczenie przycisku "Kup"
  • Wyszukiwane hasła -
  • Zdjęcia produktu
  • Oceny produktu
  • Porównanie produktu
  • Rekomendacje produktu
  • Produkty powiązane z produktem
  • Akcesoria produktu
  • Porady dotyczące użytkowania produktu
  • Datę ważności produktu
  • Materiały produktu -
  • Instrukcje dotyczące pielęgnacji produktu
  • Informacje o kaloriach lub wartościach odżywczych produktu
  • Kod kreskowy produktu

Bogate reklamy produktów

Bogate reklamy produktów (RPA) to reklamy, które pojawiają się obok wyników wyszukiwania. Reklamy te zawierają takie elementy, jak obraz produktu, cena, opis produktu i inne. Te funkcje pomagają Google lepiej zrozumieć Twój produkt i poprawić widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Aby wdrożyć bogate reklamy produktów, musisz mieć konto w usłudze Zakupy Google. Po założeniu konta możesz utworzyć kanał zawierający dane i obrazy produktów. Gdy to zrobisz, Google zacznie wyświetlać te reklamy w swojej sieci.